torsdag 9 september 2010

Nu börjar vi!


Hemmafru i Italien. Visst låter det glammigt? Men hur lyxigt är det egentligen på en skala? Det ska jag försöka redogöra på den här bloggen.
Den italienska hemmafrun, jag alltså, bor på en liten vingård med man och barn. Dessutom finns här hönor, kaniner och...  svärmor! Jag ägnar mig INTE åt djuren (eller åt svärmor), men andra hemmafruiga uppgifter provar jag gärna på. Vad sägs om att koka tomatsås på 250 kg tomater?
Med hemmafru menar jag livet i ett italienskt hushåll och därmed är maten i centrum. Jag vill visa den riktiga italienska maten. Vem av er har inte ätit panino ciabatta med ruccola och mozzarella, pesto, parmisan-skinka OCH torkade tomater? Eller spaghetti bolognesi? Tror ni att det är sådant man äter här i Italien? Då tror ni fel.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar