måndag 25 oktober 2010

KENWOOD MAJOR KMM760 – min ögonsten


Det blev ingen av modellerna jag funderade på. Jag pratar om mitt svåra beslut, när jag skulle välja vilken assistent jag skulle köpa. De var ju löjligt små. Man kunde göra bröddeg på endast 300 gram mjöl åt gången, vilket är ingenting. För mig i alla fall. Är van att ibland låna svärmors, som kan göra deg med 3 kg mjöl. Tjejen i affären påstod att dagens kvinna gör en deg på 300, sedan en till på 300 och sen eventuellt en till på 300. Då känner hon inte mig. Har vi gäster och ska bjuda 16 pers på pizza, ska jag då göra 300+300+300+300+300+300+300+300+300 +300 och kanske ha gjort så det räcker till alla???? Nä, det fick bli något större. Vi stack till en outlet och hittade en fin silverfärgat Kenwood Major KMM760 för ett bra pris och slog till. Nu kan jag göra pizzadeg med 2 kg mjöl åt gången. Minst. Så våra gäster är nog också nöjda!? Och jag kan dessutom göra en massa andra trevliga saker. Har alltså en ny ögonsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar